Opiskelijakunta ja tutorit

Opiskelijakunta

Kiteen lukion opiskelijakuntaa edustaa hallitus, johon kuuluu tällä hetkellä 12 henkilöä. Hallitus ylläpitää lukion kioskia, pitää säännöllisesti kokouksia, järjestää lukuvuoden aikana erilaisia tapahtumia koulussa ja koulun ulkopuolella. Lisäksi hallituksen jäsenet ovat vuorollaan mukana erilaisissa toimikunnissa ja opettajien palavereissa vaikuttamassa lukion ja nuorten asioihin paikkakunnalla.

Hallituksen jäsenet:

Sohvi Mikkonen 21B, puheenjohtaja
Leevi Kosunen 21B, varapuheenjohtaja
Iida Alhainen 22A, sihteeri
Emilia Piiroinen 22B, varasihteeri
Joona Laakkonen 21E, kioskivastaava
Oona Saastamoinen 21C, taloussihteeri
Sanni Kojo 21A, jäsen
Vasilisa Ivanchenko 22A, jäsen
Kseniia Protsykova 22C, jäsen

Opiskelijakunnan hallituksen laatima infovideo Kiteen lukiosta. Klikkaa tästä.

Opiskelijakunnan hallituksen toimintaa ohjaa Tiina Keronen.

Tutortoiminta

Tutorit ovat toisen vuoden opiskelijoita, jotka ovat hyvän lukiohengen luojia. He auttavat lukioon tulevia opintovalinnoissa ja tutustuttavat uudet opiskelijat lukion käytänteisiin. Tutorin tehtäviin kuuluu koulun tapahtumissa avustaminen ja erilaisten omien tapahtumien järjestäminen. Tutorit ovat myös lukion edustajia messuilla.
Haluaisitko sinä tutoriksi? Olet oikea henkilö tutoriksi, jos tykkäät toimia yhdessä toisten kanssa. Luonnollisesti tutorilla on peruspositiivinen asenne koulua ja opiskelua kohtaan. Tutor on luotettava ja pitää kiinni sopimuksista ja aikatauluista. Tutortoiminnasta saa yhden lukuvuoden toimintakauden päättyessä opintosuorituksen ja erillisen todistuksen.

OPK ja tutorit

PTV-sisältö